Zapytanie ofertowe na wykonanie usług społecznych przez specjalistów: psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty SI, logopedy, fizjoterapeuty oraz psychiatry polegających na interdyscyplinarnej diagnozie i wieloaspektowej ocenie potrzeb dziecka.
SPS-Z-1/PS/2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej
w złotówkach kwoty 130,00,00, w oparciu o art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 roku poz. 1320 ze zmianami) - Gmina Czerwonak Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej Zamawiającym składa zapytanie ofertowe - na wykonanie usług społecznych - specjalistów: psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty SI, logopedy, fizjoterapeuty oraz psychiatry polegających na interdyscyplinarnej diagnozie i wieloaspektowej ocenie potrzeb dziecka.
Nazwa oraz adres Zamawiającego
GMINA CZERWONAK/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak
telefon +48 61 8121488,
sekretariat@gops.czerwonak.pl ,
1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę maksymalnie 264 godzin usług społecznych polegających na interdyscyplinarnej diagnozie i wieloaspektowej ocenie potrzeb dziecka. Średnia ilość godzin diagnostycznych dla 1 dziecka wyniesie 12 godzin usług specjalistów: psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty SI, psychiatry, logopedy, fizjoterapeuty. Usługi Wykonywane będą od daty podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
1.1 Beneficjenci ostateczni projektu rekrutowani będą przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku, a miejscem realizacji usług będzie w szczególności siedziba GOPS w Czerwonaku, siedziba Wykonawcy, a także inne miejsca wskazane przez Zamawiającego.
1.2 Łączny maksymalny szacowany wymiar godzinowy przedmiotu zamówienia wyniesie 264 godzin. Szczegółowy zakres godzinowy będzie zależał od Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości godzin całym zadaniu z przyczyn od niego niezależnych. W przypadku niewykorzystania maksymalnej liczby godzin Wykonawcy nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Zamawiającego,
1.3 Wspólny słownik zamówień (CPV) – 85000000-9 i 85121270-6
2. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia – od daty podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
3. Postanowienia ogólne
3.1. Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia – na każdym jego etapie, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty, unieważnienia postępowania jeśli cena najkorzystniejszej oferty przekroczy środki przewidziane w ramach budżetu dla przedmiotowego zamówienia; wezwania oferentów do wyjaśnień dotyczących treści oferty, w tym rażąco niskiej ceny; poprawienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych i innych. A także zmiany wysokości zamówienia do 22 176,00 zł w przypadku nie uzyskania dofinansowania
w ramach projektu premia społeczna.
3.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3.5. Zadawanie pytań jest możliwe tylko poprzez pocztę elektroniczną, oferty mogą być składane osobiście w siedzibie ośrodka lub za pomocą poczty elektronicznej Pytania i oferty składane w innych formach nie będą brane pod uwagę.
3.6. Uzupełnienia dokumentów potwierdzających podstawy wykluczenia oraz uzupełnienia przedmiotowych/przedmiotowych środków dowodowych – jeśli dotyczy.
3.7. Dopuszcza się możliwość zmiany istotnych postanowień umowy, w szczególności dotyczy to: zmiany terminu realizacji zamówienia, które może nastąpić w przypadku:
1) zmian obowiązujących przepisów prawa w trakcie wykonywania przedmiotu umowy. Warunkiem dokonania zmiany jest pisemny wniosek Wykonawcy o przedłużenie terminu realizacji umowy, zawierający co najmniej potwierdzenie faktu zmiany właściwych przepisów oraz wykazanie że zmiana przepisów wymaga dodatkowego czasu na dostosowanie przedmiotu umowy do zmienionych przepisów, kiedy nastąpi konieczność powtórzenia prac lub czynności z przyczyn proceduralnych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
4. Warunki dla Wykonawców, którzy chcą ubiegać się o udzielenie zamówienia
4.1. O udzielenie zamówienia zgodnie z ofertą mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają nw. kwalifikacje i umiejętności lub dysponują osobą/osobami posiadającą/posiadającymi:
1) minimum 1 osobą będącą psychologiem i posiadającą wyższe wykształcenie magisterskie na kierunku psychologia oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi,
2) minimum 1 osobą będącą pedagogiem specjalnym i posiadającą wyższe wykształcenie kierunkowe oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi,
3) minimum 1 osobą będącą terapeutą SI i posiadającą wyższe wykształcenie kierunkowe lub studia podyplomowe z terapii integracji sensorycznej lub kurs integracji sensorycznej II stopnia oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi,
4) minimum 1 osobą będącą logopedą i posiadającą wyższe wykształcenie kierunkowe lub studia podyplomowe z logopedii oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi,
5) minimum 1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu fizjoterapeuty zgodnie z zapisami ustawy z dnia 25 września 2015 r.
o zawodzie fizjoterapeuty, a dla osób, które uzyskały kwalifikacje przed wyjściem w życie ustawy o zawodzie,
6) minimum 1 osobą będącą psychiatrą, posiadającą wykształcenie wyższe na kierunku lekarskim oraz specjalizację z psychiatrii,
7) posiada aktualne uprawnienia do wykonywania pracy i zawodu,
na terenie Rzeczypospolitej Polski, posługuje się biegle językiem polskim;
8) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni
praw publicznych,
9) nie była i nie jest karana i nie toczy się w stosunku do niej żadne postępowanie karne,
10) nie dotyczy go zapis art.7.1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
11) niespełnienie chociażby jednego z ww. wymagań skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
5. Informacja o dokumentach, jakie powinien złożyć Wykonawca
5.1. Formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
5.2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do formularza ofertowego,
5.3. Oświadczenie o spełnianiu warunków wskazanych w pkt. 4.1 zgodnie Załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego – dla każdej osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia,
5.4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do formularza ofertowego,
5.5. Oświadczenie dotyczące zaangażowania czasowego/godzinowego Wykonawcy – w skali miesiąca – Załącznik nr 3 do formularza ofertowego,
5.6. Oświadczenie dotyczące - zgody na przetwarzanie danych osobowych – Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego,
5.7. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego,
5.8. Kserokopię dyplomu ukończenia studiów i wymaganych kompetencji oraz uprawnień poszczególnych specjalistów,
5.9. Dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania zawodów i do wykonywania diagnoz min. wpis do Krajowego Rejestru Fizjoterapeutów itd.,
5.10. Dokumentację potwierdzającą posiadanie doświadczenia w realizacji przedmiotowych usług,
5.11. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności, a w szczególności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego w art. 189 a i art. 207 kk oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii lub odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone przepisach prawa obcego. W przypadku zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska należy przedłożyć informacje z rejestru karnego innego kraju niż Rzeczpospolita Polska,
5.12. Potwierdzenie – wypis/zaświadczenie z rejestru osób skazanych za przestępstwa na tle seksualnym dotyczy wszystkich specjalistów,
5.13. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych GOPS.
6. Kryteria oceny i wyboru ofert
6.1. Zamawiający powierzy wykonanie zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wymagania określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena – waga kryterium 40%,
2) Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia – waga kryterium 60 %
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Kryterium 1 - Cena
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym według wzoru:
Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) x 40 pkt
2) Kryterium 2 - Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
Kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym doświadczenia każdej z osób skierowanych do realizacji zamówienia w pełnych latach. Minimalny okres doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia (wymagany przez Zamawiającego) wynosi 5 lat.
Wykonawca może maksymalnie uzyskać w przedmiotowym kryterium 60 punktów (po 10 pkt za każdą ze skierowanych do realizacji zamówienia osób). Zamawiający wymaga, aby były to osoby tożsame ze wskazanymi na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający przyzna punkty za zadeklarowanie przez Wykonawcę doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia, według następujących zasad:
- za zadeklarowanie doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia 5 lat – 0 pkt;
- za zadeklarowanie doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia 6 lat – 5 pkt;
- za zadeklarowanie doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia 7 lat i więcej– 10 pkt;
6.2 Zamawiający poda liczbę punktów w kryterium w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi
6.3 Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6.4 Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
6.5 Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę .
6.6 Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego.
7 Wymagania udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r., zwanej dalej „ustawą o szczególnych rozwiązaniach” (załącznik nr 4 do Zapytania Ofertowego). Zamawiający wykluczy z postępowania:
7.2 wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
7.2.1 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2025 poz. 644 t. j.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
7.2.2 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach.
8 Informacja na temat zakazu konfliktu interesów
Do udziału w postępowaniu dopuszczeni są wykonawcy, którzy nie są powiązani z zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
9. Opis sposobu obliczenia ceny ofert
9.1 Podstawą obliczenia ceny są dokumenty stanowiące załączniki do zapytania ofertowego,
9.2 W formularzu ofertowym należy podać wynagrodzenie Wykonawcy netto, podatek VAT oraz cenę brutto – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku - cyfrowo i słownie.
9.3 Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.
9.4 Za naliczenie właściwej stawki VAT odpowiedzialny jest Wykonawca.
9.5 Cena ofertowa brutto jest ceną maksymalną za zrealizowanie przedmiotu zamówienia w zakresie wynikającym z niniejszego zapytania ofertowego.
9.6 Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę muszą być wyrażone w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza podawania cen i prowadzenia rozliczeń
w walutach obcych.
9.7 Cena podana w formularzu ofertowym nie podlega dalszym dodatkowym negocjacjom. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.
9.8 Jeżeli zaoferowane ceny, wydają się rażąco niskie w stosunku do podmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
10. Sposób przygotowania oferty
10.1 Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10.2 Wykonawca jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz upływem terminu składania ofert.
10.3 Do oferty należy dołączyć komplet wymaganych dokumentów określonych w pkt 5 niniejszego zapytania ofertowego.
10.4 Oferta powinna być podpisana czytelnie przez Wykonawcę lub osobę przez niego upoważnioną, podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym, lub podpisem zaufanym.
11. Miejsce oraz termin składania ofert
11.1 Oferta powinna być dostarczona w zamkniętej kopercie z dopiskiem: interdyscyplinarna diagnoza i kompleksowa ocena potrzeb dziecka, osobiście do siedziby GOPS w Czerwonaku, ulica Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak w godzinach urzędowania ośrodka lub przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@gops.czerwonak.pl do 17 października, decyduje data wpływu.
11.2 Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
11.3 Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
11.4 W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
11.5 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
· unieważnienia postępowania bez podania przyczyn na każdym jego etapie;
· unieważnienia postępowania jeśli cena najkorzystniejszej oferty przekracza środki przewidziane w ramach budżetu projektu dla przedmiotowego zamówienia;
· wezwania oferentów do wyjaśnień dotyczących treści oferty, w tym rażąco niskiej ceny;
· poprawienia oczywistych omyłek psarskich i rachunkowych.
11.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
11.7 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
11.8 Zamawiający będzie miał obowiązek udzielenia wyjaśnień do treści Zapytania ofertowego, jeżeli prośba o udzielenie wyjaśnień wpłynie do dnia 13 października 2025 r. – drogą mailową.
11.9 Ogłoszenie ofertowe zamieszczono na stronach:
11.9.1 https://bip.gopsczerwonak.pl,
11.9.2 http://www.gopsczerwonak.pl
oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie GOPS w Czerwonaku.
11.10 Osoby do kontaktu:
Monika Maciejewska - Dłubała – Kierownik sekcji pracy socjalnej,
telefon +48 667 891 698, e-mail:monika.maciejewska@gops.czerwonak.pl
12. Załączniki do Zapytania Ofertowego
12.1 Formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
12.2 Załącznik nr 1 do formularza ofertowego,
12.3 Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego – dla każdej osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia,
12.4 Załącznik nr 2 do formularza ofertowego,
12.5 Załącznik nr 3 do formularza ofertowego,
12.6 Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego,
12.7 Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego
12.8 Wzór umowy wraz z załącznikami,


Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!