Zapytania ofertowe - edukacja seksualna

Czerwonak, 14.05.2025 r.
Znak sprawy: 5/ZIT/S/2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina Czerwonak Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej Zamawiającym
w związku z realizowaniem projektu pod nazwą ”Poprawa dostępu do usług społecznych wspierających rodziny i rodzinną pieczę zastępczą na terenie MOF Poznania - EDYCJA III”. Zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zapytania ofertowego.
Nazwa oraz adres Zamawiającego
GMINA CZERWONAK/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak
telefon +48 61 8121488,
sekretariat@gops.czerwonak.pl,
1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę 200 godzin usług edukacji seksualnej rozumianych jako przeprowadzenie specjalistycznego poradnictwa dla osób, które uczą się, pracują lub zamieszkują na terenie województwa wielkopolskiego, dzieci i młodzieży z rodzin biologicznych i przebywających w pieczy zastępczej, osób z najbliższego otoczenia dzieci i młodzieży z rodzin biologicznych oraz przebywających w pieczy zastępczej, osób zaangażowanych w realizację zadań w zakresie systemu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2027 roku.
Beneficjenci ostateczni projektu rekrutowani będą przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku, a miejscem realizacji usług będzie w szczególności siedziba GOPS w Czerwonaku, a także inne wskazane przez Zamawiającego miejsca na terenie Gminy Czerwonak.
Łączny maksymalny szacowany wymiar godzinowy przedmiotu zamówienia podczas trwania projektu wynosi 100 godzin. Szczegółowy zakres godzinowy będzie zależał od Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości godzin zarówno w poszczególnych latach jak i całym zadaniu z przyczyn od niego niezależnych. Szacunkowy maksymalny plan realizacji zamówienia przedstawia harmonogram wykonania działania i płatności, stanowiący załącznik nr 3 do umowy. Harmonogram może ulec zmianie, w zależności od przepływu rekrutacji uczestników. W przypadku niewykorzystania maksymalnej liczby godzin Wykonawcy nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Zamawiającego. Zakres usługi – Świadczenie usług edukacji seksualnej. Realizacja zamówienia nastąpi w okresie od podpisania umowy w 2025 roku w wymiarze 100 godzin.
2. Termin wykonania zamówienia
Termin wykonania zamówienia – od daty podpisania umowy do 31 grudnia 2027 roku.
3. Warunki dla Wykonawców, którzy chcą ubiegać się o udzielenie zamówienia
O udzielenie zamówienia zgodnie z ofertą mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają nw. kwalifikacje i umiejętności lub dysponują osobą/osobami posiadającą/posiadającymi:
1) Ukończone studia wyższe na kierunku seksuologia lub równoważne.
2) posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie świadczenia usług edukacji seksualnej;
3) nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
4) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
5) posiada uprawnienia do wykonywania pracy i zawodu na terenie Rzeczypospolitej Polski, posługuje się biegle językiem polskim;
6) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie była i nie jest karana i nie toczy się w stosunku do niej żadne postępowanie karne;
8) nie dotyczy go zapis art.7.1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
9) niespełnienie chociażby jednego z ww. wymagań skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
4. Informacja o dokumentach, jakie powinien złożyć Wykonawca
Formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
4.1 Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do formularza ofertowego,
4.2 Oświadczenie o spełnianiu warunków wskazanych w pkt. 3.1 zgodnie
4.3 Załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego – dla każdej osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia,
4.4 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do formularza ofertowego,
4.5 Oświadczenie dotyczące zaangażowania czasowego/godzinowego Wykonawcy – w skali miesiąca – Załącznik nr 3 do formularza ofertowego,
4.6 Oświadczenie dotyczące - zgody na przetwarzanie danych osobowych – Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego,
4.7 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego,
4.8 Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych na kierunku seksuologia lub równoważnych.
Dokumentację potwierdzającą posiadanie co najmniej 2 letniego doświadczenia w realizacji usług edukacji seksualnej,
4.9 Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności, a w szczególności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego w art. 189 a i art. 207 kk oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii lub odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone przepisach prawa obcego. W przypadku zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat w państwie lub państwach innych niż Rzeczpospolita Polska należy przedłożyć informacje z rejestru karnego innego kraju niż Rzeczpospolita Polska,
4.10 Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych GOPS.
5. Kryteria oceny i wyboru ofert
Zamawiający powierzy wykonanie zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wymagania określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zawierającej najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach: Cena brutto.
kryterium cena brutto (C) – waga 100%
Do porównania i oceny ofert wg kryterium zostanie zastosowany następujący wzór:
C = x 100
W kryterium „cena brutto” można otrzymać maksymalnie 100 pkt.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów uzyskanych w kryterium cena brutto (C).
Obliczenia punktów dokonywane będą z dokładnością do setnych części punktu.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę .
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego.
6. Wymagania udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r., zwanej dalej „ustawą o szczególnych rozwiązaniach” (załącznik nr 4 do Zapytania Ofertowego). Zamawiający wykluczy z postępowania:
6.1.1 wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
6.1.2 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
6.1.3 wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach.
7. Informacja na temat zakazu konfliktu interesów
Do udziału w postępowaniu dopuszczeni są wykonawcy, którzy nie są powiązani z zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
8. Opis sposobu obliczenia ceny ofert
Podstawą obliczenia ceny są dokumenty stanowiące załączniki do zapytania ofertowego, W formularzu ofertowym należy podać wynagrodzenie Wykonawcy netto, podatek VAT oraz cenę brutto – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku - cyfrowo i słownie. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia.Za naliczenie właściwej stawki VAT odpowiedzialny jest Wykonawca. Cena ofertowa brutto jest ceną maksymalną za zrealizowanie przedmiotu zamówienia w zakresie wynikającym z niniejszego zapytania ofertowego. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę muszą być wyrażone w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza podawania cen i prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Cena podana w formularzu ofertowym nie podlega dalszym dodatkowym negocjacjom. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom. Jeżeli zaoferowane ceny, wydają się rażąco niskie w stosunku do podmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
9. Sposób przygotowania oferty
Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Do oferty należy dołączyć komplet wymaganych dokumentów określonych w pkt 4 niniejszego zapytania ofertowego. Oferta powinna być podpisana czytelnie przez Wykonawcę lub osobę przez niego upoważnioną, a następnie zeskanowana i zapisana w formacie .pdf (w przypadku złożenia oferty drogą mailową) lub w formie papierowej w siedzibie GOPS w Czerwonaku. Wykonawca jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert
10. Miejsce oraz termin składania ofert
Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy sekretariat@gops.czerwonak.pl lub pocztą tradycyjną na adres: ulica Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak lub złożona osobiście w siedzibie GOPS w Czerwonaku w kopercie z dopiskiem – usługa edukacji seksualnej.
Nabór ofert prowadzony jest w trybie ciągłym i potrwa do czasu wyłonienia wykonawcy.
Ogłoszenie ofertowe zamieszczono na stronach:
http://www.gopsczerwonak.pl
oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie GOPS w Czerwonaku.
Osoby do kontaktu:
Monika Maciejewska - Dłubała – Kierownik sekcji pracy socjalnej,
telefon +48 667 891 698, e-mail:monika.maciejewska@gops.czerwonak.pl
11. Załączniki do Zapytania Ofertowego
11.1 Formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
11.2 Załącznik nr 1 do formularza ofertowego,
11.3 Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego – dla każdej osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia,
11.4 Załącznik nr 2 do formularza ofertowego,
11.5 Załącznik nr 3 do formularza ofertowego,
11.6 Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego,
11.7 Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego
11.8 Wzór umowy wraz z załącznikami,
11.9 Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych GOPS.


Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!