Zapytanie ofertowe opaski bezpieczeństwa
Czerwonak, 26.06.2025 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotówkach kwoty 130 000, w oparciu o art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. ‒ Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 poz. 1320 ze zm.).
1. Zamawiający:
Gmina Czerwonak/Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30
62-004 Czerwonak
NIP: 7773129484
2. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup 50 „opasek bezpieczeństwa” – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość oraz świadczenie usługi obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu w ramach Gminnego Programu ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025, spójnego z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.
3. Termin realizacji zamówienia:
- dostawa opasek w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy,
- świadczenie usługi obsługi systemu od dnia wdrożenia opasek do 31.12.2025 r.
4. Wymagania stawiane oferentowi:
a) Wykonawca zapewni dostawę i obsługę fabrycznie nowych 50 (pięćdziesięciu) tzw. „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych w wymagane funkcje:
-przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
- funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,
- lokalizator GPS,
- monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),
- opaski wyposażone w kartę SIM (koszt zakupu karty SIM aktywacja numeru i abonament po stronie Wykonawcy),
Dodatkowe funkcje:
- czujnik zdjęcia urządzenia,
- detektor upadku,
- funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.
b) „opaska bezpieczeństwa” połączona z usługą operatora pomocy - świadczenie usługi całodobowego monitoringu i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa dla osób niesamodzielnych objętych teleopieką w trybie 24/7/okres realizacji umowy, po odebraniu zgłoszenia dyspozytor (ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi,
c) zapewnienie fabrycznie nowego, działającego sprzętu, opieki gwarancyjnej dostarczonego sprzętu oraz wsparcia technicznego przez cały okres obowiązywania umowy, dostarczony sprzęt musi być wyposażany w kompletny zestaw: ładowarkę (zasilacz) i kabel zasilający, posiadać oryginalną instrukcję w języku polskim,
d) Wykonawca umieści zarówno na „opaskach bezpieczeństwa” jak i opakowaniach logo Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność,
e) przeszkolenie z obsługi „opasek bezpieczeństwa” osób wskazanych przez Zamawiającego,
f) opaska pod względem funkcjonalności oraz dopasowania dla osób w wieku 60 lat i więcej powinna być jak najprostsza w obsłudze, np. posiadać maksymalnie jeden przycisk,
g) dostarczanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje w zakresie liczby wywołanych sygnałów za pośrednictwem przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania sygnału.
5. Warunki udziału w postępowaniu:
O udział w postepowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a) Wykonawca posiada własne centrum monitoringu, jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą, wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Na potwierdzenie warunku należy dołączyć do oferty aktualny wydruk z Rejestru https://rpwdl.csioz.gov.pl/.
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres posiadania działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował 2 dostawy opasek wraz z usługą obsługi systemu dla minimum 25 sztuk. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie wykazu zrealizowanych usług przygotowanych przez Oferenta. Na potwierdzenie warunku należy dołączyć do oferty referencje, protokoły, umowy (załącznik nr 2).
c) Wykonawca dysponuje co najmniej trzema ratownikami medycznymi, opiekunami medycznymi lub pielęgniarkami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadającymi odpowiednie kwalifikacje. W celu wykazania spełnienia warunku wykonawca składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 3.
6. Kryteria oceny/wyboru oferty:
a) Kryterium cena brutto (C): waga 100%
W niniejszym kryterium Zamawiający przyzna punkty ofercie proporcjonalnie do wysokości kwoty całkowitego maksymalnego wynagrodzenia. Wykonawca może otrzymać w tym kryterium maksymalnie: 100 pkt. Punktacja zostanie wyliczona według wzoru:
Cena musi uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena musi zawierać wszystkie koszty wynikające wprost z zapytania ofertowego, jak również koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów w kryterium cena brutto (C).
Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od potencjalnych Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Szczegółowe ustalenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zawarte zostaną w umowie.
7. Sposób przygotowania oferty:
a) ofertę należy sporządzić na załączonym druku „Formularz ofertowy” - Załącznik nr 1,
b) oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną,
c) oferta musi zawierać ostateczną cenę dostawy tzw. „opasek bezpieczeństwa” wraz z usługą obsługi systemu, obejmującą wszystkie koszty,
d) oferta powinna zawierać wypełniony wykaz wykonanych dostaw wraz dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku (referencje, protokoły odbioru lub inne dokumenty o podobnej wartości dowodowej) – Załącznik nr 2,
e) oświadczenie o dysponowaniu co najmniej trzema ratownikami medycznymi, opiekunami medycznymi lub pielęgniarkami - Załącznik nr 3,
f) oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu - Załącznik nr 4,
g) klauzula informacyjna – Załącznik nr 5
h) wydruk z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
8. Miejsce i termin złożenia oferty:
a) ofertę można złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego – Gmina Czerwonak/Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku, ul. Gdyńska 30 w godzinach urzędowania, pocztą, pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@gops.czerwonak.pl, do dnia 04.07.2025 r., (decyduje data wpływu do siedziby Zamawiającego).
Termin zadawania pytań: do dnia 01.07.2025 r.
b) oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane,
c) zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania bez podania przyczyny,
d) rozstrzygnięcie postępowania zostanie opublikowane na stronie internetowej: www.gopsczerwonak.pl
9. Załączniki:
a) Załącznik_nr_1_Formularz_oferty_
c) Załacznik_nr_3 ,
d) Załącznik_nr_4_oświadczenie_o_niepodleganiu_wykluczeniom ,
e) Załącznik_nr_5_Klauzula_informacyjna
Zadanie dofinansowane z Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
“Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025
Czerwonak, 30.06.2025 r.
Znak sprawy: SUOiPI-57/KWS2025.JAK
Zamawiający
Gmina Czerwonak/Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak
Wszyscy uczestnicy postępowania
Odpowiedzi na pytania dotyczące wyjaśnień do zapytania ofertowego: zakup 50 „opasek bezpieczeństwa” – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość oraz świadczenie usługi obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu w ramach Gminnego Programu ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025, spójnego z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.
Pytanie 1: Zamawiający wymaga przeszkolenia przez Wykonawcę użytkowników. Tym samym, wnosimy o potwierdzenie, że szkolenia użytkowników odbędą się w siedzibie Zamawiającego. Wnoszę także o wskazanie ilości planowanych szkoleń oraz dopuszczalności szkoleń w trybie online z uwagi na konieczność prawidłowego skalkulowania ceny ofertowej.
Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający potwierdza, że szkolenia użytkowników mają odbyć się w siedzibie Zamawiającego. Planujemy przeprowadzić szkolenia w trzech grupach. Zamawiający nie dopuszcza szkoleń w trybie online.
2. W związku z postanowieniami dokumentacji zamówienia, Zamawiający oczekuje urządzeń dokonujących pomiarów pulsu i saturacji. Wykonawca wnosi o wyjaśnienia w zakresie rzetelności pomiarów (puls i saturacja) wykonywanych przez urządzenie. Czy Zamawiający dopuszcza urządzenia wykonujące pomiary jedynie poglądowe i nieostre, jak w przypadku urządzenia typu wellness (przykładowo: Zegarek Smartwatch)?Zwracamy uwagę, że zgodnie z postanowieniami dokumentacji zamówienia, urządzenie musi posiadać funkcje monitorowania parametrów życiowych użytkownika. Zgodnie z powyższym, opaski przeznaczone są do ochrony zdrowia i życia osób Starszych, co wskazuje na konieczność dokonywania przez nich rzetelnych pomiarów.
Odpowiedź na pytanie 2: Zgodnie z treścią zapytania Zamawiający wymaga aby urządzenie tzw. opaska bezpieczeństwa posiadało funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja).
3. W związku z postanowieniami dokumentacji zamówienia w zakresie wymogu posiadania przez urządzenie funkcji pomiarowych (puls i saturacja), Wykonawca prosi o potwierdzenie, że dostarczone urządzenie powinno odpowiadać wymogom dostosowanym do urządzeń pomiarowych dostępnych na rynku (znak CE, numer jednostki notyfikującej, odczyt automatyczny, odczyt pomiarów na życzenie użytkownika, wskazanie wartości pomiaru w wartościach metrologicznych obowiązujących w Unii Europejskiej).
Odpowiedź na pytanie 3: Zamawiający zgodnie z treścią zapytania i założeniami Programu nie nałożył wymogu aby urządzenie posiadało znak CE, numer jednostki notyfikującej, odczyt automatyczny, odczyt pomiarów na życzenie użytkownika, wskazanie wartości pomiaru w wartościach metrologicznych obowiązujących w Unii Europejskiej.
4. Mając na uwadze konieczność zapewnienia trwałości i odporności dostarczonych urządzeń. Wykonawca wnosi o wprowadzenie wymogu posiadania przez urządzenie klasy szczelności IP67 lub wyższe. Wnosimy także o zapewnienie Zamawiającemu możliwości weryfikacji ofert pod względem zgodności z warunkami zamówienia poprzez potwierdzić certyfikatem wydanym przez niezależną jednostkę certyfikującą lub raportem z badań.
Odpowiedź na pytanie 4: Zamawiający zgodnie z treścią zapytania i założeniami Programu nie nałożył wymogu aby urządzenie posiadało klasę szczelności IP67 potwierdzoną certyfikatem.
5. Z uwagi na oczekiwanie przez Zamawiającego urządzeń posiadających m.in. pomiar saturacji, Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że wiarygodność funkcji pomiaru saturacji należy potwierdzić certyfikatem EN ISO 80601-2-61:2017 w zakresie pomiaru saturacji (SpO2) na potwierdzenie spełniania przepisanych norm, wydanym przez niezależną jednostkę certyfikującą lub raport z przeprowadzonych badań. Informujemy, że obecna treść dokumentacji zamówienia opiera niniejszy warunek udziału jedynie na deklaracji własnej wykonawców. Wskazujemy, że certyfikacja pozwoli Zamawiającemu zweryfikować, czy oferowane przez Wykonawców urządzenia rzeczywiście dokonują pomiaru saturacji zgodnie ze stanem rzeczywistym, oraz czy wyniki pomiarów są prawidłowe. Wskazujemy ponadto, że certyfikacja w tym zakresie jest standardową procedurą w przypadku urządzeń oferujących pomiar saturacji – każde urządzenie spełniające podstawowe normy może uzyskać certyfikację w tym zakresie.
Odpowiedź na pytanie 5: Zamawiający zgodnie z treścią zapytania i założeniami Programu nie nałożył wymogu aby urządzenie posiadało certyfikat EN ISO 80601-2-61:2017.
6. Zamawiający wymaga, żeby oferowane urządzenia były produktem bezpiecznym, dopuszczonym do obrotu na terenie Polski, i posiadały certyfikat bezpieczeństwa CE? Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że certyfikat CE rozumiany jest jako certyfikat CE o którym mowa w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. U. UE. L. z 2017 r. Nr 117, str. 1 z późn.zm.). W przeciwnym wypadku, Zamawiający naraża się na napływ ofert na urządzenia typu Smartwatch niezidentyfikowanego pochodzenia, które de facto nie mają przeznaczenia określonego w postanowieniach dokumentacji zamówienia.
Odpowiedź na pytanie 6: Zamawiający w treści zapytania nie nałożył obowiązku wymogu posiadania certyfikatu bezpieczeństwa CE.
7. Wykonawca wnosi o wprowadzenie wymogu certyfikacji ISO. Wykonawca wskazuje że przez certyfikaty ISO Zamawiający rozumie ISO/IEC 27001:2013 w zakresie: Projektowanie systemów informatycznych, cloud computing i backup, produkcja urządzeń medycznych oraz utrzymanie i zarządzanie telecentrum medycznym w obszarze usług teleopiekuńczych i telemedycznych oraz system ISO/IEC 27017:2015 (zabezpieczenie usług w chmurze) w zakresie: Projektowanie systemów informatycznych, cloud computing i backup, produkcja urządzeń medycznych oraz utrzymanie i zarządzanie telecentrum medycznym w obszarze usług teleopiekuńczych telemedycznych. Powyższe normy ustanawiają wzorce dobrych praktyk dotyczących środków kontroli bezpieczeństwa informacji. W przedmiotowym postępowaniu mamy do czynienia z przetwarzaniem szczególnie wrażliwych danych osobowych (dane na temat zdrowia).
Odpowiedź na pytanie 7: Warunki i wymogi zawarte w postępowaniu pozostają aktualne i nie wymagają zmiany ze strony Zamawiającego.
8. Wykonawca wnosi o wyjaśnienie pozacenowych kryteriów oceny ofert. Zgodnie z postanowieniami programu Korpus Wsparcia Seniorów 2025, Zamawiający przy wyborze wykonawcy oprócz ceny zobowiązani są uwzględniać jakościowy aspekt realizowanej usługi. Zamawiający w treści dokumentacji zamówienia wskazuje, że 100% kryterium oceny ofert stanowi cena. W związku z powyższym, Wykonawca wnosi o wprowadzenie kryterium (kryteriów) pozacenowego, które umożliwi Zamawiającemu obiektywną weryfikację i porównanie złożonych ofert przy uwzględnieniu jakościowego aspektu usługi np. certyfikat wyrobu medycznego zgodny z Rozporządzeniem 2017/745, przycisk z boku opaski zapewniający estetykę urządzeń, wodo i pyłoszczelmność potwierdzona certyfikatem, itd. Wskazujemy, że obecne brzmienie dokumentacji stawia znak równości między urządzeniami medycznymi, stworzonymi na potrzeby usług teleopiekuńczych, a smartwatchami, które nie służą do tych celów. Nieróżnicowanie pod kątem oceny jakości urządzeń może uniemożliwiać uczciwą konkurencję,
Odpowiedź na pytanie 8: Zamawiający określił wymagania i warunki wyboru oferty, które jednocześnie uwzględniają jakościowy aspekt realizacji usług.
Czerwonak, 02.07.2025 r.
Znak sprawy: SUOiPI-58/KWS2025.JAK
Zamawiający
Gmina Czerwonak/Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30, 62-004 Czerwonak
Wszyscy uczestnicy postępowania
Odpowiedzi na pytania dotyczące wyjaśnień do zapytania ofertowego: zakup 50 „opasek bezpieczeństwa” – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość oraz świadczenie usługi obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu w ramach Gminnego Programu ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025, spójnego z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.
Pytanie 1: Wykonawca wnosi o wprowadzenie wymogu, aby nowe urządzenia posiadały wyświetlacz. Rozwiązanie takie służy przede wszystkim do sygnalizacji wizualnej powiadomień, połączeń przychodzących oraz pozwala zweryfikować zasięg i stan baterii, a także zegar i krokomierz. Funkcje te znacząco wpływają na wartość użytkowe urządzenia, gdyż ułatwiają życie codzienne użytkownikom, a jednocześnie brak wyświetlacza w opasce SOS przeznaczonej dla seniorów może skutkować naruszeniem kryterium dostępności poprzez:
• Nieprzestrzeganie norm i standardów dostępności, gdyż wiele międzynarodowych norm i standardów dotyczących dostępności, takich jak WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) czy standardy ISO, podkreśla znaczenie dostarczania informacji w sposób dostępny i zrozumiały dla wszystkich użytkowników, w tym osób starszych. Brak wyświetlacza w opasce SOS może być postrzegany jako niezgodny z tymi standardami, co prowadzi do formalnego naruszenia kryterium dostępności.
• Brak możliwości uzyskania natychmiastowej informacji zwrotnej, gdyż wyświetlacz w opasce SOS pozwala użytkownikowi na bieżące monitorowanie stanu urządzenia oraz potwierdzenie wykonania kluczowych funkcji, takich jak wysłanie sygnału SOS czy poziom naładowania baterii. Brak takiego elementu znacząco utrudnia korzystanie z urządzenia, co w sytuacjach awaryjnych może prowadzić do dezorientacji i opóźnienia w uzyskaniu pomocy. Takie utrudnienie może być uznane za naruszenie dostępności, gdyż senior nie jest w stanie w pełni korzystać z funkcji, które mogą decydować o jego zdrowiu i życiu.
• Utrudnienie obsługi dla osób z ograniczeniami sensorycznymi, gdyż Seniorzy często borykają się z różnorodnymi ograniczeniami sensorycznymi, takimi jak pogorszenie wzroku czy słuchu. Wyświetlacz umożliwia prezentację informacji w sposób wizualny, co jest kluczowe dla osób, które mają trudności z odbiorem informacji dźwiękowych. Brak wyświetlacza pozbawia te osoby możliwości skutecznego korzystania z urządzenia, co stanowi barierę dostępu i narusza zasady dostępności.
• Ograniczenie samodzielności użytkowników, gdyż Opaska SOS z wyświetlaczem pozwala seniorom na samodzielne sprawdzenie ważnych informacji i wykonanie odpowiednich działań bez konieczności dodatkowej pomocy. Brak wyświetlacza wymusza na użytkownikach poleganie na innych osobach, co obniża ich niezależność i samodzielność. Takie ograniczenie może być uznane za naruszenie kryterium dostępności, ponieważ nie zapewnia użytkownikom równych szans w dostępie do pełnej funkcjonalności urządzenia.
Podsumowując, brak wyświetlacza w opasce SOS dla seniora narusza kryterium dostępności poprzez ograniczenie możliwości uzyskania niezbędnych informacji, utrudnienie obsługi dla osób z ograniczeniami sensorycznymi, zmniejszenie samodzielności użytkowników, nieprzestrzeganie norm dostępności oraz naruszenie prawa do ochrony zdrowia. Wyposażenie opaski w wyświetlacz jest więc kluczowe dla zapewnienia pełnej dostępności i funkcjonalności urządzenia. Zamawiający chcąc uprosić funkcjonowanie urządzenia może wprowadzić wymóg wyłączenia ekranu i tym samym nie ograniczać konkurencji i zasady równego traktowania Wykonawców.
Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający pozostawia treść zapytania bez zmian.
Pytanie 2: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że opaska powinna być wyrobem medycznym minimum klasy I.
Odpowiedź na pytanie 2: Zamawiający pozostawia treść zapytania bez zmian.
Pytanie 3: Wykonawca prosi o potwierdzenie, że opaska ze względu na swoje przeznaczenie nie powinna posiadać ekranu dotykowego.
Odpowiedź na pytanie 3: Zamawiający pozostawia treść zapytania bez zmian.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!