Zapytanie ofertowe - opaski bezpieczeństwa
Czerwonak, 04.06.2024 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej
w złotówkach kwoty 130 000, w oparciu o art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. ‒ Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 1605 ze zm.)
1. Zamawiający:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30
62-004 Czerwonak
NIP: 7773129484
2. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup 45 „opasek bezpieczeństwa” – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość oraz świadczenie usługi obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu w ramach Gminnego Programu ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024, spójnego z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.
3. Termin realizacji zamówienia:
- dostawa opasek w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy,
- świadczenie usługi obsługi systemu od dnia wdrożenia opasek do 31.12.2024 r.
4. Wymagania stawiane oferentowi:
a) Wykonawca zapewni dostawę i obsługę fabrycznie nowych 45 (czterdziestu pięciu)
tzw. „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych w wymagane funkcje:
-przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
- funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,
- lokalizator GPS,
- opaski wyposażone w kartę SIM (koszt zakupu karty SIM aktywacja numeru i abonament
po stronie Wykonawcy),
Dodatkowe funkcje:
- monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),
- detektor upadku,
- funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.
b) „opaska bezpieczeństwa” połączona z usługą operatora pomocy - świadczenie usługi całodobowego monitoringu i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa dla osób niesamodzielnych objętych teleopieką w trybie 24/7/okres realizacji umowy, po odebraniu zgłoszenia dyspozytor (ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi,
c) zapewnienie fabrycznie nowego, działającego sprzętu, opieki gwarancyjnej dostarczonego sprzętu oraz wsparcia technicznego przez cały okres obowiązywania umowy, dostarczony sprzęt musi być wyposażany w kompletny zestaw: ładowarkę (zasilacz) i kabel zasilający, posiadać oryginalną instrukcję w języku polskim,
d) Wykonawca umieści zarówno na „opaskach bezpieczeństwa” jak i opakowaniach logo Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność,
e) przeszkolenie z obsługi „opasek bezpieczeństwa” osób wskazanych przez Zamawiającego,
f) opaska pod względem funkcjonalności oraz dopasowania dla osób w wieku 60 lat i więcej powinna być jak najprostsza w obsłudze, np. posiadać maksymalnie jeden przycisk,
g) dostarczanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego
z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje w zakresie liczby wywołanych sygnałów za pośrednictwem przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania sygnału.
5. Warunki udziału w postępowaniu:
O udział w postepowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a) Wykonawca posiada własne centrum monitoringu, jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą, wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Na potwierdzenie warunku należy dołączyć do oferty aktualny wydruk z Rejestru https://rpwdl.csioz.gov.pl/.
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres posiadania działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował 2 dostawy opasek wraz z usługą obsługi systemu dla minimum 25 sztuk. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku
na podstawie wykazu zrealizowanych usług przygotowanych przez Oferenta. Na potwierdzenie warunku należy dołączyć do oferty referencje, protokoły, umowy (załącznik nr 2).
c) Wykonawca dysponuje co najmniej trzema ratownikami medycznymi, opiekunami medycznymi
lub pielęgniarkami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadającymi odpowiednie kwalifikacje. W celu wykazania spełnienia warunku wykonawca składa oświadczenie, które stanowi załącznik nr 3.
6. Kryteria oceny/wyboru oferty:
a) Kryterium cena brutto (C): waga 100%
W niniejszym kryterium Zamawiający przyzna punkty ofercie proporcjonalnie do wysokości kwoty całkowitego maksymalnego wynagrodzenia. Wykonawca może otrzymać w tym kryterium maksymalnie: 100 pkt. Punktacja zostanie wyliczona według wzoru:
C = x 100
Cena musi uwzględniać wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena musi zawierać wszystkie koszty wynikające wprost z zapytania ofertowego, jak również koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów w kryterium cena brutto (C).
Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od potencjalnych Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Szczegółowe ustalenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zawarte zostaną w umowie.
7. Sposób przygotowania oferty:
a) ofertę należy sporządzić na załączonym druku „Formularz ofertowy” - Załącznik nr 1,
b) oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną,
c) oferta musi zawierać ostateczną cenę zamówionych usług, obejmującą wszystkie koszty,
d) oferta powinna zawierać wypełniony wykaz wykonanych dostaw wraz dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku (referencje, protokoły odbioru lub inne dokumenty o podobnej wartości dowodowej) – Załącznik nr 2,
e) oświadczenie o dysponowaniu co najmniej trzema ratownikami medycznymi, opiekunami medycznymi lub pielęgniarkami - Załącznik nr 3,
f) oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu - Załącznik nr 4,
g) wydruk z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
8. Miejsce i termin złożenia oferty:
a) ofertę można złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku, ul. Gdyńska 30 w godzinach urzędowania, pocztą, pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@gops.czerwonak.pl, do dnia 14.06.2024 r., (decyduje data wpływu do siedziby Zamawiającego).
Termin zadawania pytań: do dnia 10.06.2024 r.
b) oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane,
c) zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania bez podania przyczyny,
d) rozstrzygnięcie postępowania zostanie opublikowane na stronie internetowej: www.gopsczerwonak.pl
9. Załączniki:
a) Załącznik nr 1 - formularz ofertowy,
b) Załącznik nr 2 - wykaz dostaw zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat wraz z załącznikami,
c) Załącznik nr 3 – oświadczenie o kadrze obsługującej centrum monitoringu,
d) Załącznik nr 4 – oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu,
e) Wydruk z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Odpowiedzi na pytania dotyczące wyjaśnień do zapytania ofertowego: zakup 45 „opasek bezpieczeństwa”
Czerwonak, 12.06.2024 r.
Znak sprawy: SUOiPI- 26/KWS2024.JAK
Zamawiający
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwonaku
ul. Gdyńska 30,
62-004 Czerwonak
Wszyscy uczestnicy postępowania
Odpowiedzi na pytania dotyczące wyjaśnień do zapytania ofertowego: zakup 45 „opasek bezpieczeństwa” – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość oraz świadczenie usługi obsługi systemu polegającego na sprawowaniu całodobowej opieki na odległość nad seniorami przez centrum monitoringu w ramach Gminnego Programu ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024, spójnego z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem ,,Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.
Pytanie 1: Dostarczone urządzenia mają mieć możliwość dokonania pomiaru pulsu oraz saturacji. Proszę o potwierdzenie, że pomiary mają być pomiarami wiarygodnymi zgodnymi z klasą medyczną IIa nie zaś referencyjnymi czy poglądowymi. Klasa I to wyroby nieinwazyjne np. do ucisku, czy sprzęty typu balkonik, kule, niesterylne bez funkcji pomiarowej. Do klasy IIa należą wyroby monitorujące funkcje życiowe lub procesy fizjologiczne pacjentów, a także oprogramowanie, które do tego służy, czyli m. in. wymagania stawiane przez program KWS (pomiar pulsu i saturacji).
Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający zgodnie z treścią zapytania i założeniami Programu nie nałożył wymogu aby urządzenie posiadało klasę medyczną IIa.
Pytanie 2: Czy dostarczone urządzenia mają umożliwiać wykonanie kąpieli, mycia rąk bez konieczności zdejmowania urządzenia? Jeśli tak, proszę o potwierdzenie obowiązku dostarczenia urządzenia o klasie szczelności co najmniej IP67 potwierdzonej certyfikatem wydanym przez jednostkę posiadającą akredytację w tym zakresie.
Odpowiedź na pytanie 2: Dostarczone urządzenia powinny mieć klasę szczelności co najmniej IP67 potwierdzoną certyfikatem.
Pytanie 3: Czy Zamawiający wymaga, aby ładowanie odbywało się za pomocą stacji ładującej
z sygnalizacją ładowania bez konieczności podłączenia urządzenia do ładowarki za pomocą kabla, przewodu o różnych końcówkach/stykach np. złącza pogo?
Odpowiedź na pytanie 3: Zamawiający nie wymaga określonego typu ładowania urządzenia.
Pytanie 4: Proszę o potwierdzenie, że urządzenie ma być proste w obsłudze, pozbawione wyświetlacza uniemożliwiającego przywołanie pomocy przez jednokrotne naciśnięcie przycisku SOS.
Odpowiedź na pytanie 4: Zamawiający dopuszcza oferty, z których wynika, że przedstawione produkty mogą zarówno posiadać wyświetlacz jak i modele pozbawione wyświetlacza.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!